فواید قهوه هسته خرما

فواید قهوه هسته خرما

اگر طرفدار قهوه هستید و به طعم و مزه ی دلچسب آن را می پسندید، بهتر است قهوه ی پرخاصیت هسته خرما را نیز امتحان کنید. قهوه هسته خرما یک جایگزین منحصر به فرد و کمیاب قهوه است. از دانه های خرما که خشک شده، برشته شده و سپس پودری ساخته می شود که ظاهر و بویی کاملاً شبیه به پودر قهوه دارد و تفاوت های قابل توجهی با قهوه از نظر خاصیت و فواید دارد. می توانید از آن برای تهیه قهوه فوری و همچنین در یک فیلتر سنتی استفاده کنید.در این مقاله قصد داریم فواید قهوه هسته خرما را به شما معرفی کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قهوه هسته ی خرما چیست؟

برای هزاران سال، میوه (خرما) خرما به عنوان غذای اصلی مصرف می شد و اعتقاد بر این بود که ارزش غذایی، بهداشتی و اقتصادی قابل توجهی دارد. مطالعات اخیر نشان می دهد که دانه خرما نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد غذایی مفید مانند اسید اولئیک، فیبرهای غذایی و پلی فنول ها است. این ترکیبات با کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی و بهبود سلامت کلی مرتبط بوده اند. دانه خرما اخیراً برای تولید مواد غذایی مانند نان و نوشیدنی های گرم بدون آسیب به ویژگی های حسی مورد بهره برداری قرار گرفته است. این بررسی بر روی خواص آنتی اکسیدانی و فواید سلامتی دانه خرما تمرکز دارد و یک نوشیدنی جایگزین قهوه بر اساس دانه خرما را توصیف می کند

قهوه هسته خرما

فواید قهوه هسته خرما

قهوه هسته خرما فواید زیر را دارا می باشد: 

برای درمان مشکلات قند خون مفید است. دانه خرما برای افراد دیابتی و کنترل قند خون بسیار مفید است. این پودر خارق العاده دارای خواص تولید انسولین است. اگر فردی دیابت و قند خون بالا دارد، بهتر است یک هفته پودر هسته خرما را امتحان کند.

جلوگیری از آسیب به DNA: دانه خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب به ساختار DNA بدن جلوگیری می کند. علاوه بر این، دانه خرما به دلیل داشتن مواد معدنی متعدد در تقویت سیستم ایمنی و اعصاب موثر است.

ارزش غذایی خرما و هسته آن این میوه را به یک منبع غذایی ارزشمند تبدیل کرده است.

فیبر دانه خرما دانه خرما که 10 تا 15 درصد وزن خرما را تشکیل می دهد، به طور متوسط 1.73 درصد فیبر غذایی دارد. می توان گفت که هسته خرما منبع غنی از فیبر غذایی است.

از سنگ کلیه و آسیب کبدی جلوگیری میکند. همچنین هسته خرما به درمان سنگ کلیه و بیماری های مثانه کمک می کند. هسته خرما حاوی چندین ترکیب دارویی است که یکی از آنها مانند کورتون عمل می کند و برای درمان ناراحتی های کلیه و مثانه، التهاب و بیماری های عفونی استفاده می شود. هسته خرما همچنین خاصیت خرد کنندگی دارد و با شکستن و خرد کردن سنگ ها به شکستن آسانتر آن کمک می کند.

این ترکیب خرما سرشار از پروآنتوسیانیدین است که به محافظت از کبد و کلیه در برابر هر گونه آسیب کمک می کند.

با وجود اندازه کوچک دانه ها، اما دانه های خرما منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان هیدرولیز پروتئین دانه خرما می تواند به عنوان یک ماده غذایی کاربردی بالقوه برای بهبود سلامت استفاده شود.

بیشتر بدانید: بهترین کلینیک زیبایی در تجریش را بشناسید 

مصرف قهوه هسته خرما

مراحل تهیه قهوه هسته خرما

هسته خرما کبکاب ابتدا شسته و بطور کامل خشک می شود. سپس هسته خرما در کوره 200 درجه سانتیگراد به مدت 25 دقیقه حرارت داده می شود. برای یکنواخت شدن پودر حاصل با استفاده از آسیاب گلوله ای برای آسیب کردن دانه ی هسته خرما استفاده می شود. از پودر یکنواخت بدست یکنواخت بدست آمده جهت درست کردن قهوه هسته ی خرما استفاده می شود.

مراحل تهیه قهوه هسته خرما

برای آشنایی با خدمات کلینیک موتاکس

نظرات غیرفعال شده است.