فواید تزریق فیلر

فواید تزریق فیلر

پوست جوان معمولا درخشان و صاف است. در پوست جوان فیبرهای کلاژن و الاستین برای ایجاد سفتی در اطراف بینی و دهان شما کار می کنند و چربی زیر پوست گونه ها و لب های شما را پر می کند.

اما این راز نیست که چهره شما در طول سال ها تغییر می کند. پوست با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. چین ها و چین و چروک ها شروع به تشکیل می کنند و حجم شروع به از بین رفتن می کند. این تغییرات می تواند گونه های فرورفته، ظاهری تیزتر و اعتماد به نفس کمتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

خبر خوب این است که مجبور نیستید به خطوط و چین و چروک عادت کنید. پرکننده‌های پوستی به‌طور مداوم برخی از پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی در سراسر جهان هستند.

اگر نمیدانید که آیا پرکننده های پوستی برای شما مناسب هستند؟ در این مقاله برخی از فواید تزریق فیلر بیان می شود تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

فیلرهای پوستی چیست؟

تزریق فیلر پوستی نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. پرکننده های پوستی چین و چروک ها را پر می کنند، خطوط را صاف می کنند و حجم را به صورت شما باز می گرداند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما این مواد را درست زیر پوست شما تزریق می کند.

افراد برای بهبود ویژگی های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان تر، پرکننده های پوستی را انتخاب می کنند. این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد و زمان بهبودی حداقل است. نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع پرکننده و محل، ماه‌ها تا سال‌ها دوام می‌آورند.

چرا از فیلرهای پوستی استفاده می شود؟

با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن می کند. کلاژن ماده مهمی است که در سراسر بدن شما وجود دارد، از جمله در پوست، ماهیچه ها، استخوان ها و بافت های همبند. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث شلی پوست (شل شدن) و کاهش حجم می شود. پوست نازک تر می شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند.

می توانید فیلرهای پوستی را برای موارد زیر انتخاب کنید:

به پوست افتاده حجم دهید.
ویژگی های صورت خود را متقارن تر کنید.
لب ها و گونه ها را حجیم کنید.
چروک ها و چین های صورت خود را صاف کنید.
برخی از داروهای تجویز شده می توانند باعث لاغری صورت شما شوند. برخی از افراد پس از مصرف این داروها برای بازگرداندن حجم به صورت خود پرکننده های پوستی را انتخاب می کنند.

بیشتر بدانید:فیلر گودی چشم

نواحی مناسب تزریق فیلر

7 مورد از فواید تزریق فیلر پوستی

1-خطوط و چین و چروک ها را پاک کنید

چین و چروک زمانی ایجاد می شود که پوست شروع به پیری و افتادگی می کند. چین ها خطوطی هستند که معمولا در اطراف بینی و دهان شما ایجاد می شوند. این خطوط ماریونت، خطوط لبخند و پرانتز نیز نامیده می شوند، اغلب عمیق هستند و نادیده گرفتن آنها دشوار است.

از جمله فواید فیلرهای تزریقی این است که با حداقل تهاجم  این چین و چروک را برطرف می کنند. فیلر ها حاوی ژل هیالورونیک اسید هستند که حجم زیر سطح پوست شما را برای پر کردن این چین و چروک ها باز می گرداند. اسید هیالورونیک یک مرطوب‌کننده طبیعی است که رطوبت را برای مبارزه با علائم پیری جذب می‌کند و این عامل در فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید یک مزیت محسوب می شود.

2-گونه های خسته را فرمدهی می کند

درست مانند لب های شما، گونه های شما به مرور زمان حجم خود را از دست می دهند. افتادگی، کرختی و کاهش چربی صورت می‌تواند گونه‌های فرورفته و ظاهری همیشه خسته را برای شما به ارمغان بیاورد.

برخی از پرکننده های پوستی، به طور ویژه برای بازگرداندن حجم به گونه های شما فرموله شده اند. فیلر به زیر سطح پوست شما حجم می دهد تا گونه های شما را زیباتر کند و ظاهری جوان تر و شاداب تر به شما بدهد.

3-نتایجی با ظاهر طبیعی ایجاد می کند

فلیر ها معمولا از اسید هیالورونیک ساخته شده اند، ماده ای که به طور طبیعی در پوست شما یافت می شود. حفظ رطوبت را در پوست شما افزایش می دهد و برای نتایجی که به طور طبیعی زیبا به نظر می رسند، حجم بیشتری را در جایی که بیشتر مورد نیاز است، اضافه می کند.

فیلرهای پوستی کاملاً قابل تنظیم هستند. بر اساس چهره و اهداف شما، انژکتورهای ما بهترین مارک، میزان پرکننده‌ها و مکان‌های تزریق را توصیه می‌کنند تا پوست شما را احیا کند بدون اینکه به نظر برسد که «کارتان را انجام داده‌اید».

4- نتایج سریع و آنی

از جمله فواید تزریق فیلر این است که به سرعت نتایج را مشاهده می کنید. اسید هیالورونیک موجود در فیلر فورا خطوط را پر می کند و حجم می دهد، بنابراین شما کلینیک ما را با ویژگی های صورت صاف تر و حجیم تر ترک می کنید.

با تزریق فیلر هیچ وقفه ای وجود ندارد. بلافاصله پس از آن می توانید به فعالیت های عادی روزانه خود بازگردید. بسته به نوع پرکننده ای که دارید، نتایج شما می تواند بین چهار ماه تا دو سال باقی بماند.

5-کانتورینگ صورت

پرکننده‌های پوستی می‌توانند با افزودن حجم به نواحی خاص مانند چانه، خط فک و گونه‌ها به تغییر شکل و فرم دادن به صورت کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله ی کانتورینگ صورت را مطالعه کنید

6-اصلاح اسکار

انواع خاصی از پرکننده های پوستی را می توان برای پرکردن اسکارهای افسرده، مانند آنهایی که در اثر آکنه یا آسیب ایجاد می شود، استفاده کرد که باعث می شود کمتر قابل توجه باشند.

7- بهبود ظاهر بینی بدون جراحی

از پرکننده های پوستی می توان برای تغییر شکل و اصلاح بینی بدون انجام عمل جراحی استفاده کرد. این روش اغلب رینوپلاستی غیر جراحی یا رینوپلاستی مایع نامیده می شود.

8- پرکردن ظاهر لب های نازک

نازک شدن لب ها با گذشت سالها غیرمعمول نیست. از دست دادن حجم و تغییر در بافت پوست باعث می شود لب ها کمتر برجسته شوند و حتی خطوط لب عمودی ایجاد کنند که باعث می شود پیرتر به نظر برسید.

از فواید تزریق فیلر به لب این است که می تواند مشکلات نازیبایی لب های نازک را برطرف کنند. پرکننده‌ها می‌توانند لب‌های شما را حجیم کنند، پری جوان‌تری به لب‌ها اضافه کرده و خطوطی را که می‌توانند باعث چروک شدن رژ لب شوند، از بین ببرند.

بیشتر بدانید: علت درد ساق پا هنگام دویدن

تزریق فیلر به لب

چه نوع فیلر های پوستی وجود دارد؟

انواع مختلفی از پرکننده های پوستی موجود است که هر کدام ویژگی ها و اهداف منحصر به فرد خود را دارند. رایج ترین انواع پرکننده ها عبارتند از:

پرکننده های هیالورونیک اسید (HA)

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن است که به حفظ رطوبت و حجم پوست کمک می کند. پرکننده های HA محبوب هستند زیرا همه کاره هستند، برگشت پذیر هستند و نتایجی طبیعی ارائه می دهند. آنها را می توان برای درمان طیف گسترده ای از نگرانی ها، از خطوط ظریف و چین و چروک گرفته تا کاهش حجم و بزرگ کردن لب استفاده کرد. نمونه هایی از پرکننده های HA عبارتند از Juvéderm، Restylane و Belotero.

پرکننده های هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)

این پرکننده ها حاوی میکروسفرهای کلسیمی هستند که در یک ژل معلق هستند. آنها حجم فوری را فراهم می کنند و تولید کلاژن را در طول زمان تحریک می کنند و در نتیجه اثرات طولانی تری دارند. پرکننده های CaHA اغلب برای درمان خطوط عمیق تر مانند چین های بینی و بازگرداندن حجم به نواحی مانند گونه ها استفاده می شوند.

نظرات غیرفعال شده است.