فیس لیفت چیست؟

فیس لیفت چیست

لیفت صورت یک نوع رایج جراحی زیبایی است که شامل بهبود علائم بصری پیری در صورت و گردن می شود. انواع مختلفی از جراحی های لیفت صورت وجود دارد، این جراحی ها ممکن است سرپایی یا همراه با بی هوشی باشند. یکی از جدیدترین متدهای فیس لیفت، لیفت با نخ است که بدون بی هوشی و ایجاد عارضه جانبی اقدام به لیفت صورت، از بین بردن چین و چروک و رفع علائم پیری می کند.

فیس لیفت چیست؟

لیفت صورت (همچنین به عنوان ریتیدکتومی شناخته می شود) یک اصطلاح کلی برای هر روش جراحی است که با تغییر موقعیت یا برداشتن پوست، چربی و/یا عضله، علائم پیری در صورت و/یا گردن شما را بهبود می بخشد. علائم پیری که لیفت صورت می تواند بازیابی کند عبارتند از:

  • رفع افتادگی پوستی
  • رفع خطوط عمیق بین بینی و گوشه های دهان
  • بهبود چربی صورت که کاهش یافته یا کم شده
  • افتادگی پوست روی گونه ها و/یا فک شما
  • پوست شل و چربی اضافی در گردن شما

لیفت صورت یک جراحی ترمیمی زیبایی محسوب می شود و نمی تواند ظاهر شما را به طور اساسی تغییر دهد یا روند پیری را متوقف کند. این روش همچنین نمی توانند چین و چروک های سطحی، آسیب های ناشی از نور خورشید یا بی نظمی در رنگ پوست شما را درمان کنند. لیفت صورت، جراحی‌های کاملاً فردی هستند که برای صورت هر فرد و اهداف نتیجه آن‌ها منحصر به فرد است.

انواع مختلف فیس لیفت چیست؟

بسته به اینکه کدام ناحیه از صورت و گردن هدف قرار می گیرد، انواع مختلفی از جراحی های لیفت صورت وجود دارد. انواع جراحی لیفت صورت عبارتند از:

فیس لیفت سنتی چیست

لیفت صورت سنتی

جراحی سنتی لیفت صورت شامل برش هایی در اطراف گوش ها، خط مو و زیر چانه است. جراح پوست شما را از بافت های زیرین جدا می کند و ماهیچه ها و سایر ساختارهای حمایت کننده صورت و گردن شما را سفت می کند. جراح همچنین در صورت نیاز چربی اضافی گردن شما را برمی دارد. سپس جراح پوست شما را به روشی طبیعی روی صورت شما قرار می دهد و پوست اضافی را از بین می برد. اما این روش چون همراه با بیهوشی عوارض و خطراتی را با خود به همراه دارد.

به طور کلی، شما کاندیدای خوبی برای جراحی لیفت صورت هستید اگر:

شما از نظر جسمی سالم هستید و شرایط پزشکی ندارید که بر توانایی بدن شما برای بهبودی تأثیر بگذارد.
سیگار نمیکشید
شما از نظر روانی سالم هستید و انتظارات واقع بینانه ای برای نتایج لیفت صورت دارید.
بهترین کاندیدها برای جراحی لیفت صورت، بیمارانی هستند که علائم پیری صورت دارند، اما هنوز خاصیت ارتجاعی پوست دارند. به طور کلی، این شامل بیمارانی می شود که بین 40 تا 60 سالگی خود قرار دارند، اگرچه افرادی که جوانتر یا مسن تر از آن محدوده هستند گاهی اوقات می توانند کاندید عمل جراحی باشند.

در روش سنتی فیس لیفت شما باید ترتیبی دهید که کسی  به عنوان همراه قبل و بعد از عمل جراحی لیفت با شما باشد. همچنین حداقل 48 ساعت بعد از جراحی لیفت صورت باید کسی کنار شما باشد تا در صورت بروز مشکل پزشکی شما را به بیمارستان برساند. شما باید در جراحی لیفت حداقل تا سه هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید.

فیس لیفت از نوع لیفت با نخ

لیفت با نخ یک روش غیرجراحی است که افتادگی و پیری پوست را بالا می‌برد و تولید کلاژن را تحریک می‌کند تا چهره یا گردن شما ظاهری جوان‌تر بدهد. جراحان پلاستیک نخ های درجه پزشکی را زیر پوست قرار می دهند تا پوست را در موقعیت خود قرار دهند. این نخ ها پاسخ درمانی طبیعی بدن را فعال می کنند و باعث افزایش کلاژن می شوند. نخ ها در چندین متریال و طول های مختلف وجود دارند.

لیفت صورت با نخ

برخلاف لیفت صورت، لیفت با نخ یک روش غیرجراحی است که تغییرات ظریفی ایجاد می کند. اغلب به آن “لیفت صورت در زمان ناهار” می گویند زیرا این روش بسیار سریع با حداقل زمان از کار افتادگی است.

لیفت ابرو با نخ: یک جراح پلاستیک ابروهای افتاده یا شیاردار را بلند کرده و پوست شما را سفت می کند.
لیفت بینی با نخ: جراح پلاستیک نخ هایی را برای بلند کردن، صاف کردن یا باریک کردن بینی شما تزریق می کند. در برخی موارد، ممکن است لیفت بینی با نخ را با پرکننده های پوستی ترکیب کنند.
لیفت با نخ گردن: این روش پوست شل روی گردن شما را بلند می کند یا خطوط گردن را صاف می کند.

همچنین می توانید با روش هایفو پوست خود را لیفت کنید و ظاهر چین و چروک صورتتان را کاهش دهید. در این زمینه مقاله ی لیفت صورت با نخ بهتر است یا هایفورا مطالعه کنید.

لیفت نخ چقدر دوام می آورد؟

نتایج حاصل از لیفت با نخ موقتی است و از یک تا سه سال طول می کشد. با گذشت زمان، نخ ها حل می شوند و بدن شما آنها را جذب می کند. اگر نتایج خود را دوست دارید، می توانید یک روش دیگر لیفت نخ را انجام دهید.

چه کسی کاندیدای خوبی برای لیفت نخ است؟

لیفت با نخ به طور کلی برای افرادی که:

  • علائم اولیه پیری را تجربه می کنند.
  • در اواخر دهه 30 تا اوایل 50 سالگی خود هستند.
  • انتظار نتایج طبیعی داشته باشند
  • کسانی که جراحی زیبایی انجام دهید.
  • لیفت صورت (ریتیدکتومی) یا لیفت گردن انجام داده اید و می خواهید نتایج خود را تازه کنید.
  • و از آنجایی که لیفت با نخ یک روش کم خطر است، برای افرادی با شرایط خاصی که نمی توانند لیفت صورت سنتی انجام دهند، گزینه خوبی است. به عنوان مثال، حتی اگر فشار خون بالا، دیابت یا بیماری قلبی دارید، می توانید لیفت با نخ انجام دهید.

آیا لیفت با نخ دردناکه؟

خیر از آنجا که لیفت با نخ با بی حسی موضعی انجام می شود، شما در طول انجام لیفت دردی را تجربه نمی کنید. همچنین بعد از انجام لیفت ممکن است اندکی تورم و قرمزی را تجربه کنید که با مصرف مکمل ها و مسکن ها قابل کنترل و رفع است.

نظرات غیرفعال شده است.