روش های درمان سلولیت پا

روش درمان سلولیت پا

سلولیت یک بیماری پوستی بسیار شایع و بی ضرر است که باعث ایجاد گودی و گودی بر روی ران ها، باسن، باسن و شکم می شود. این عارضه بیشتر در زنان شایع است. زمانی که درگیر افزایش یا کاهش وزن ناگهانی شده اید سلولیت روی پوست شما ایجاد شده است. شما می توانید از روش هایی چون ورزش، ماساژ و کرم هایی که به عنوان راه حلی برای سلولیت به بازار عرضه می شوند، تاحدی منجر به بهبود سلولیت شوید. اما روش های درمان سلولیت پزشکی نیز در دسترس هستند، اگرچه نتایج فوری نیستند و طولانی مدت هستند.

سلولیت چیست؟

سلولیت یک بیماری پوستی است که عمدتاً زنان پس از بلوغ را تحت تأثیر قرار می دهد. در این حالت با تغییرات توپوگرافی پوست، به ویژه در مناطقی که ذخیره چربی بیشتری دارند، عمدتاً ران ها، باسن سلولیت اتفاق می افتد. از نظر بالینی، تغییرات توپوگرافی به صورت فرورفتگی یا برآمدگی پوستی ظاهر می شود که منجر به یک سطح ناهموار پوست می شود. فرورفتگی به پوست ظاهری مانند تشک، پنیر دلمه یا پوست پرتقال می دهد که مشخصه سلولیت است. سلولیت . این مشکل در 80 تا 90 درصد زنان، بیشتر در ناحیه ران، باسن  رخ می دهد و با مشکلات روانی اجتماعی و کیفیت زندگی منفی عمیقی همراه است.

پیشنهاد مطالعه:خواص روغن آرگان برای پوست

ظاهر پوست در سلولیت

روش های درمان سلولیت پا

اکثر خانم‌ها آن را روی ران‌ها، باسن و شکم خود دارند. پس سلولیت خیلی غیر طبیعی نیست، اما اگر سلولیت شما را آزار می دهد، راه هایی وجود دارد که کمتر به چشم بیاید. درمان‌های متعددی برای سلولیت، از روش‌های غیرتهاجمی تا روش‌های کم تهاجمی وجود دارد. با این حال، درمان سلولیت همچنان یک چالش باقی می‌ماند، تا حدی به این دلیل که این یک اختلال پیچیده با عامل بیماری‌زایی مرموز است.

سلولیت پوست پرتغالی

1- هوشمندانه ورزش کنید

سلولیت بر اثر ناهمواری در بافت های که تجمع چربی بیشتری دارند رخ میدهند. انجام حرکات منظم و مرتبط با بافت سلولیت دار باعث از بین رفتن سلولیت شما نمی شود، اما عضلات قوی زیر نواحی توده دار می توانند پوست شما را یکدست تر نشان دهند. یک برنامه سه قسمتی را امتحان کنید: یک رژیم غذایی سالم، ورزش سریع و حرکاتی که عضلات شما را تقویت می کند.

2- غذای خام بیشتری مصرف کنید

فیبر بیشتری – در غلات کامل، میوه ها و سبزیجات – به جای غذاهای چرب و با کالری مصرف کنید. کربوهیدرات‌های ساده یا «تصفیه‌شده» که در بسیاری از نان‌ها، آب‌نبات‌ها و نوشابه‌ها یافت می‌شوند، کالری اضافه دارند. این عامل منجر به تجمع چربی بیشتری به خصوص در مناطق مستعد سلولیت می شود.

غذاهای خام بیشتری بخورید

3- از کشیدن سیگار جدا بپرهیزید

هر پک سیگار  بر خون رسانی به پوست شما تأثیر می گذارد. سبب می شود پوست شما نازک تر شود و احتمال افتادگی آن بیشتر می شود. این باعث می شود سلولیت روی بازوها، ران ها و پایین بدن شما بیشتر نمایان شود. از پزشک خود بپرسید که کدام روش ترک سیگار برای شما بهترین است.

4-ناحیه فرورفته را ماساژ دهید

هر روز چند دقیقه بیشتر وقت بگذارید تا نواحی از بدنتان که دچار سلولیت شده را ماساژ دهید. این ماساژ را زیر دوش یا زمانی که لوسیون می زنید امتحان کنید. ماساژ جریان خون را بهبود می‌بخشد و مایعات اضافی را از بین می‌برد، که ممکن است برای مدتی گودی‌ها را کمتر نمایان کند.

5-کرم رتینول دار را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

وقتی تبلیغات کرم های سفت کننده را بررسی می کنید، به دنبال کلمه رتینول دار باشید. این ها می تواند ظاهر و بافت پوست شما را بهبود بخشد. محصولی با 0.3 درصد رتینول بهترین است. برای مشاهده اثرات باید حداقل 6 ماه از آن استفاده کنید. این کرم ها لایه بیرونی پوست شما را ضخیم میکنند تا به پوشاندن نواحی ناهموار زیرین کمک کند.

روش ها کلینیکی درمان سلولیت پا

1- درمان سلولیت با مزوتراپی

مزوتراپی – یکی از محبوب ترین روش ها در زیبایی شناسی است. این درمان غیرجراحی پاسخی به پوست های برآمده و ناهموار است که در برابر اکثر روش های درمانی از جمله جراحی انعطاف پذیر بوده است.

مزوتراپی یک روش تزریقی است که دوزهای کمی از مواد فعال را در لایه‌های میانی پوست وارد می‌کند تا فرآیندهای بین سلولی را فعال کند.

درمان حذف سلولیت مزوتراپی منجر به بهبود گردش خون، حل شدن رسوبات چربی اضافی و حذف بافت همبند سفت شده می شود. در نتیجه، کاهش سلولیت به طور موثر با حذف مواد سمی و رسوبات چربی پس از تجزیه آنها و دفع متعاقب آن از طریق کلیه ها (به عنوان صفرا در ادرار) امکان پذیر می شود.

مزوتراپی برای درمان سلولیت

فرمول تزریقی شامل ویتامین ها، آنزیم ها، اسیدهای نوکلئیک، اسیدهای آمینه و عصاره های گیاهی برای جوانسازی و سفت شدن پوست و همچنین حذف چربی اضافی است. در این تکنیک از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق یک سری تزریق به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می شود. ترکیب محتوای تزریق متناسب با هر مورد منحصر به فرد و ناحیه خاصی که باید درمان شود متفاوت است.

با هر جلسه مزوتراپی، نتایج بهتر و بهتری به دست می آورید که تا 6 ماه ماندگاری دارد. مزوتراپی برای کاهش سلولیت باید همراه با عادات غذایی سالم و ورزش انجام شود.

2- لیزر درمانی

برای کاهش سلولیت با لیزر از یک پروب لیزری کوچک استفاده می کند، که این پروب های لیزر بافت های زیر سطح پوست را گرم می کند و فواید زیر را برای شما به ارمغان می آورد:

  1. سبب کاهش ضخامت لایه چربی زیر پوستی می شوند
  2. تولید کلاژن را تحریک می کند
  3. سبب بهبود بافت و خاصیت ارتجاعی پوست

کاهش سلولیت با لیزر یک روش کم تهاجم محسوب می شود و می تواند با خیال راحت آن را در کلینیک های تخصصی انجام دهید. این درمان با استفاده از بی حسی موضعی انجام شود. بیماران معمولاً پس از یک درمان به نتیجه دلخواه خود می رسند.

 

نظرات غیرفعال شده است.