موثرترین روش های درمان اسکار پوست

درمان اسکار

جوش های فعال به اندازه کافی زیبایی انسان را خراب میکنند، اما زخم هایی که آکنه از خود به جای می گذارد می تواند ناامید کننده باشد. خبر خوب این است که اسکار آکنه قابل درمان است و ما در این مقاله موثرترین روش های درمان اسکار پوست را برای شما شرح میدهیم.

اما قبل از شروع درمان، ابتدا باید یک بار برای همیشه از شر هر آکنه خلاص شوید، زیرا جوش های جدید می توانند منجر به زخم های جدید آکنه شوند.

علت ایجاد اسکار آکنه

آکنه یک بیماری شایع پوستی است که حدود 80 درصد از افراد بین 11 تا 30 سال را در برخی مواقع درگیر می کند. اسکار زمانی ایجاد می شود که یک جوش عمیق به پوست نفوذ کند و به بافت های زیر آن آسیب برساند. اسکار می تواند روی صورت، سینه، پشت و شانه های شما باشد. ممکن است به نظر برسد که این تحریک هرگز از بین نمی رود، اما برطرف می شود. هنگامی که از بین می رود، ممکن است با اسکار آکنه باقی بمانید.

اگرچه نمی توان به سرعت از شر اسکارهای آکنه خلاص شد، اما هرگز برای درمان آنها دیر نیست. بیماران نوجوان ممکن است قبل از انجام درمان تا اوایل 20 سالگی خود صبر کنند تا مطمئن شوند که خطر کمی برای شعله ور شدن آکنه در آینده وجود دارد.

جوش و اسکار پوستی

در حالی که بسیاری از محصولات بدون نسخه وجود دارند که ادعا می کنند بافت، رنگ و ظاهر اسکار را بهبود می بخشند، هیچ راه واقعی برای خلاص شدن از شر جای جوش به طور طبیعی و در خانه وجود ندارد. محصولات بدون نسخه ممکن است شامل مواد زیر باشند:

آلفا هیدروکسی اسیدها
اسیدهای لاکتیک
رتینوئیدها
اسید سالیسیلیک.
اما بهترین راه حل این است که با یک متخصص پوست مشورت کنید. اول، آنها بر روی کنترل آکنه شما تمرکز خواهند کرد. هرچه جوش های کمتری داشته باشید، زخم های کمتری خواهید داشت. و خبر خوب این است که تمام اسکارهای آکنه دائمی نیستند.

موثرتری روش های درمان اسکار پوست

هنگامی که پزشک توجه خود را به جای زخم‌هایی که آکنه‌تان به جای گذاشته است معطوف می‌کند، معمولاً گزینه‌های درمانی زیر را بررسی می‌کند.

لایه برداری با لیزر

لیزر درمانی یک روش موثر برای رفع جای اسکار است. یکی از این لیزرها، آفرودیت است. از مهم‌ترین کاربردهای آفرودیت صورت، می‌توان به تاثیر آن به رفع جای جوش‌های فرورفته اشاره کرد که تنها پس از یک جلسه باعث بهبود و بازسازی پوست می‌شود. همچنین اگر شما جای زخم عمیق یا آبله مرغان دارید، می‌توانید با کمک این روش درمانی زیبایی، جای اسکارهای پوستی قدیمی خود را بهبود ببخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آفرودیت در کلینک موتاکس اینجا کلیک کنید.
درمان اسکار با لیزر

لیزر درمانی فقط برای آکنه نیست. پزشکان از لیزر برای درمان انواع دیگر اسکارها از جمله زخم‌های ناشی از سوختگی، سرطان پوست و پاک کردن خالکوبی استفاده می‌کنند.

لایه برداری شیمیایی (فیشیال)

متخصص پوست شما ممکن است یکسری محلول های شیمیایی را روی پوست شما اعمال کند. این باعث می شود که لایه های سطحی تر پوست بریزد و پوست جدید و بازسازی شده ای ایجاد کند که معمولاً صاف تر از پوست قدیمی است. این روش همچنین با کنترل چربی های پوست از بروز جوش های جدید جلوگیری می کند

لایه برداری به طور معمول باعث قرمزی و گاهی تورم  می شود. این درمان همچنین هزینه کمتری دارد زیرا معمولاً فقط به یک جلسه درمانی نیاز دارید.

برای آگاهی از روش فیشیال برای درمان جای اسکار در کلینک موتاکس اینجا کلیک کنید.

فیشیال

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که به عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می‌شود، از یک غلتک با سوزن ظریف یا دستگاه قلم برای ایجاد سوراخ‌های ریز در لایه بالایی پوست شما استفاده می‌کند. این روش تولید کلاژن را تحریک می کند که به بهبود خطوط ظریف و بافت پوست کمک می کند.

بعد از میکرونیدلینگ قرمزی رخ می دهد و معمولاً چند روز طول می کشد. اکثر افراد برای بهترین نتیجه به چهار تا شش جلسه  درمان میکرونیدلینگ نیاز دارند.

پزشک شما نیز بسته به نیاز شما ممکن است از بیش از یک نوع درمان نیز استفاده کند. به عنوان مثال، ممکن است برخی از اسکارها را با لیزر و برخی دیگر را با میکرونیدلینگ درمان کنند.

قبل از اینکه بخواهید اسکار خود را درمان کنید، مهم است که بدانید آنها چه نوع هستند. هر نوع به طور متفاوتی به درمان پاسخ می دهد و برخی از درمان ها برای انواع خاص بهتر از سایرین هستند.

سابسیژن

این تکنیک که از یک پروب یا سوزن جراحی استفاده می‌کند، با اسکارهای عمیق‌تر برای آوردن آنها به سطح استفاده می‌شود تا پاسخ آنها به لیزر، لایه‌برداری شیمیایی یا میکرونیدلینگ افزایش یابد.

ممکن است حدود یک تا دو هفته پس از درمان متوجه کبودی جزئی شوید.

فیلرها

بله، پرکننده ها معمولا برای درمان چین و چروک استفاده می شوند. اما می توان از آنها برای کمک به اسکار آکنه فرورفته نیز استفاده کرد.

پرکننده‌های اسید هیالورونیک به حجیم شدن پوست شما کمک می‌کنند و می‌توانند هر ناحیه فرورفته را صاف کنند، در حالی که پرکننده‌های کلاژن اسکار آکنه را از بین می‌برند و می‌توانند حجم خالی ایجاد شده توسط اسکار را به طور موقتی پر کنند. برای آشنایی با کاربرد فیلر های پوستی اینجا کلیک کنید.

آیا می توان از اسکار آکنه جلوگیری کنید؟

آکنه می تواند مربوط به داروها یا مصرف مکمل ها باشد، بنابراین همیشه قبل از مصرف داروهایی مانند ضد بارداری و مکمل های ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

راههای پیشگیری از ایجاد اسکار آکنه

1-سیگار را ترک کنید یا سیگار را شروع نکنید.
2- دست های خود را از صورت خود دور نگه دارید. در برابر تمایل به برداشتن یا فشار دادن جوش های خود مقاومت کنید.
3-آکنه خود را در اسرع وقت درمان کنید تا احتمال اسکار را کاهش دهید.
4-جای زخم در هر سنی ممکن است رخ دهد، مهم نیست که نوجوان هستید و هورمون‌هایتان در حال تغییر هستند یا بزرگسال هستید. گاهی اوقات، هنگامی که بزرگسالان با افزایش سن وزن خود را کاهش می دهند یا خاصیت ارتجاعی پوست خود را از دست می دهند، جای زخم سال های گذشته آشکارتر می شود.

نظرات غیرفعال شده است.