درمان افتادگی صورت بعد از لاغری

درمان افتادگی صورت بعد از لاغری

پس از کاهش وزن با مصرف برخی مواد مغذی مانند کلاژن، انجام تمرینات مقاومتی و انجام اقدامات پزشکی می توانید به سفت شدن پوست کمک کنید.

کاهش وزن که اغلب برای مدیریت اضافه وزن یا چاقی انجام می شود، خطر ابتلا به بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

با این حال، کاهش وزن عمده گاهی اوقات می تواند منجر به شل شدن پوست شود. برای بیشتر افراد شلی و افتادگی پوست باعث احساس ناراحتی میشود و گاهی این حس به حدی زیاد است که کیفیت زندگی را مختل میکند.

این مقاله نگاهی به علل شل شدن پوست پس از کاهش وزن دارد. همچنین اطلاعاتی در مورد راه حل های طبیعی و پزشکی ارائه می دهد که می تواند به سفت شدن و خلاص شدن از شر شلی پوست کمک کند.

علت شل شدن پوست بعد از کاهش وزن چیست؟

پوست بزرگترین عضو بدن شماست. این عضو یک سد محافظ در برابر باکتری ها و عوامل آسیب زا تشکیل می دهد.

داخلی ترین لایه پوست شما از پروتئین هایی از جمله کلاژن و الاستین تشکیل شده است. کلاژن، که 80 درصد از ساختار پوست شما را تشکیل می دهد، استحکام پوست را فراهم می کند. الاستین خاصیت ارتجاعی ایجاد می کند و به سفت ماندن پوست شما کمک می کند.

در طول افزایش وزن، پوست منبسط می شود تا جایی برای رشد بیشتر ایجاد شود. بارداری یکی از نمونه های این گسترش است.

انبساط پوست در دوران بارداری طی چند ماه اتفاق می افتد. پوست منبسط شده معمولاً طی چند ماه پس از زایمان جمع می شود.

در مقابل، زمانی که پوست به طور قابل توجهی کشیده شده و برای مدت طولانی به همین شکل باقی می ماند، رشته های کلاژن و الاستین آسیب می بینند. در نتیجه، آنها بخشی از توانایی خود را بازگشت به حالت عادی از دست می دهند.

بنابراین وقتی وزن زیادی از دست می دهید، ممکن است پوست اضافی از بدن شما آویزان شود. به طور کلی، هرچه کاهش وزن بیشتر باشد، تأثیر شلی پوست بیشتر است.

علاوه بر این، محققان گزارش می دهند که افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرند، کلاژن کمتری تولید می کنند و ترکیب آن به اندازه کلاژن در پوست های جوان و سالم قوی نیست.

لاغری و کاهش وزن

روند تاثیر کاهش وزن بر پوست صورت

وقتی بدن چربی می سوزاند، فقط مکان های معمولی مانند شکم و باسن را هدف قرار نمی دهد. نواحی اطراف صورت، گردن و چانه نیز که محل ذخیره‌سازی رسوبات چربی هستند، چربی خود را از دست میدهند.

اگر از دست دادن چربی به دلیل بیماری، آسیب یا مصرف دارو باشد، چربی ممکن است سریع‌تر از آن‌چه پوست بتواند سازگار شود، از بین می‌رود. هنگامی که پوست به محل قبلی خود “باز نمی گردد” به این حالت شلی پوست می گویند. این عدم خاصیت ارتجاعی می تواند منجر به افتادگی پوست صورت، گردن یا سایر نواحی بدن شود. افزایش سن و کاهش چربی نیز می تواند منجر به کاهش کلاژن شود که شلی پوست را بیشتر می کند.

عواملی که بر از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد

عوامل متعددی به دنبال کاهش وزن باعث شل شدن پوست می شوند:

1-طول زمان

به طور کلی، هرچه مدت طولانی‌تری اضافه وزن یا چاقی داشته باشد، پوست شما پس از کاهش وزن به دلیل از دست دادن الاستین و کلاژن شل‌تر می‌شود.
مقدار کاهش وزن کاهش وزن 100 پوندی (46 کیلوگرم) یا بیشتر معمولاً باعث شل شدن بیشتر پوست می شود.

2-سن

پوست مسن تر نسبت به پوست جوان کلاژن کمتری دارد و به دنبال کاهش وزن شل تر می شود.

3-ژنتیک

ژن ها ممکن است بر نحوه واکنش پوست شما به افزایش و کاهش وزن تأثیر بگذارند. برخی از افراد به صورت ژنتیکی پوستی شلی دارند.

4-قرارگیری در معرض نور خورشید

تحقیقات نشان داده شده است که قرار گرفتن در معرض آفتاب مزمن باعث کاهش تولید کلاژن و الاستین پوست می شود، که ممکن است به شل شدن پوست کمک کند.

5-سیگار کشیدن

سیگار منجر به کاهش تولید کلاژن و آسیب به کلاژن موجود و در نتیجه شل شدن و افتادگی می شود.

روش های محبوب برای درمان افتادگی صورت بعد از لاغری

خبر خوب این است که راه حلی وجود دارد! در واقع، با استفاده از تکنیک‌های مدرن بدون جراحی میتوانید، پس از کاهش وزن، افتادگی صورت را بازسازی کند. این تکنیک ها فقط برای زنان نیست. مردانی که وزن خود را کاهش داده اند و اثرات منفی روی صورت خود می بینند نیز می توانند از این تکنیک ها بهره مند شوند.

لیفت با نخ

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت می تواند پوست افتاده را تغییر دهد و ظاهری سفت تر و صاف تر را نشان دهد. لیفت صورت می تواند ظاهر چین و چروک و چین های عمیق را کاهش داده یا از بین ببرد و پوست اضافی را صاف کند. در این روش پوست سفت می شود و شلی آن از بین می رود. نتیجه ظاهری است که 10 تا 15 سال جوان تر به نظر می رسد در حالی که ظاهر کلی صورت شما دستخوش تغییر نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اینجا کلیک کنید.

لیفت گردن با نخ

زمانی که بیمار دارای افتادگی قابل توجهی در اطراف خط فک و گردن باشد، لیفت گردن با نخ یک گزینه ی درمانی مناسب است. این روش لیفت ممکن است به تنهایی یا به همراه لیفت صورت و گونه انجام شود. با لیفت گردن، افتادگی پوست در ناحیه گردن، چانه و غبغب از بین می رود و پوست سفت می شود. برای آشنایی با روش لیفت گرن با نخ اینجا کلیک کنید.

لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو اغلب می تواند یک روش مستقل عالی نیز باشد. افتادگی خط ابرو بعد از کاهش وزن می‌تواند برجسته‌تر شود و لیفت ابرو راهی عالی برای بلند کردن قسمت بالایی صورت شماست تا با از بین بردن پوست اضافی و افتادگی ظاهری شاداب‌تر و بیدارتر داشته باشید. بهبودی نسبتا آسان لیفت ابرو با کمترین جای زخم و مدت زمان کوتاه انجام آن، لیفت ابرو با نخ را به یک روش محبوب تبدیل کرده است.

لیفت ابرو با نخ

نظرات غیرفعال شده است.