خوردن گیلاس در بارداری

خوردن گیلاس در بارداری

با شروع فصل زیبای تابستان، زمان آن فرا رسیده است که به دنبال گنجاندن گیلاس در رژیم غذایی خود باشید، به خصوص اگر مادر باردار هستید. گیلاس میوه مناسبی برای زنان باردار است. این مقاله به بررسی مزایا و معایب خوردن گیلاس در بارداری را بررسی می کنیم

آیا خوردن گیلاس در دوران بارداری بی خطر است؟

اغلب به زنان باردار توصیه می شود که از رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنند. از جمله میوه هایی که در دوران بارداری بسیار توصیه می شود، گیلاس است که منبع عالی ویتامین C است. اما مصرف این میوه برای هر خانم باردار ممکن است بی خطر نباشد، زیرا ممکن است برخی نسبت به آن حساسیت ایجاد کنند. اگر به این میوه حساسیت ندارید، همچنان باید فواید و عوارض آن را بدانید تا از هرگونه مشکل پزشکی ناشی از خوردن گیلاس جلوگیری کنید یا آن را درمان کنید. برای دانستن همه چیز در مورد خوردن میوه در دوران بارداری به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مواد مغذی موجود در گیلاس

همانطور که قبلا ذکر شد، گیلاس منبع خوبی از ویتامین C است. این میوه همچنین دارای مواد مغذی بیشتری است که برای زنان باردار و رشد جنین در رحم آنها سالم و ضروری است. در اینجا خلاصه ای از مواد مغذی ضروری موجود در یک فنجان گیلاس آمده است:

کالری : 97 کالری
کربوهیدرات : 25 گرم
ویتامین C – 18٪ از ارزش روزانه
فیبر: 3 گرم
پروتئین: 2 گرم
پتاسیم : 10٪ ارزش روزانه
منگنز : 5٪ ارزش روزانه
مس : 5% ارزش روزانه

فواید خوردن گیلاس در بارداری

گیلاس دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است که آنها را به غذایی ارزشمند برای خوردن در هر زمان از زندگی تبدیل می کند. مشخصات تغذیه ای گیلاس به برخی از مزایای سلامتی بسیار مهم منجر می شود:

بیشتر بدانید: برای تقویت ناخن چه کنیم؟

فواد خوردن گیلاس در بارداری

1-به رسیدن جریان خون به جفت کمک می کند

سلول های خونی مواد مغذی حیاتی را از مادر به جنین منتقل می کنند. به همین دلیل است که سطح جریان خون شما در دوران بارداری مهم است، این به طور مستقیم تعیین می کند که کودک شما چه مقدار مواد مغذی را می تواند دریافت کند.

2- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

گیلاس دارای مقدار زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان های که در مبارزه با عفونت و سایر بیماری ها کمک می کند.

3- با حالت تهوع مقابله می کند

طعم شیرین و ترش که بیشتر گیلاس ها را مشخص می کند، نقش بسیار مهمی در کاهش حالت تهوع در دوران بارداری دارد.

4- منبع غنی آهن است

در دوران بارداری، مادران باردار باید توجه ویژه ای به کم خونی و کمبود احتمالی آهن داشته باشند. خوردن گیلاس می تواند مشکلات مربوط به خون را بهبود بخشد و سطح انرژی شما را در دوران بارداری بالا نگه دارد.

5- حاوی فیبر است

فیبر به جلوگیری از یبوست کمک می کند و حرکت روده را آسان می کند. گیلاس اگر به صورت خشک خورده شود به درمان اسهال کمک می کند.

6- حاوی ملاتونین

ملاتونین موجود در گیلاس اعصاب را آرام می کند و به جلوگیری از اضطراب در زنان باردار کمک می کند و در نتیجه خواب سالم را بهبود می بخشد.

7- حاوی آنتوسیانین

آنتوسیانین های موجود در گیلاس برای محافظت از سلول های عصبی و بهبود سلامت مغز جنین مفید است. همچنین به درمان میگرن در مادر آینده کمک می کند که به دلیل نوسانات سطح استروژن ایجاد می شود.

بیشتر بدانید: برای سفت شدن پوست صورت چه کنیم؟

گیلاس

8- حاوی پتاسیم

پتاسیم موجود در گیلاس انرژی را افزایش می دهد و در نتیجه از خستگی در زنان باردار جلوگیری می کند. همچنین به کنترل سطح فشار خون کمک می کند، فشارخون بالا می تواند برای جنین و همچنین مادر کشنده باشد.

عوارض مصرف گیلاس در دوران بارداری

گیلاس سرشار از مواد مغذی است. با این حال، برخی از خانم های باردار ممکن است پس از مصرف آنها عوارض جانبی داشته باشند.

اگرچه گفته می شود گیلاس ضد التهاب است، اما ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک در برخی از زنان در دوران بارداری شود، مانند سندرم آلرژی دهان.
مصرف زیاد گیلاس می تواند مضر باشد، حتی اگر به گیلاس حساسیت نداشته باشید. ممکن است در موارد نادری منجر به شوک آنافیلاکسی یا آنافیلاکسی شود که می تواند کشنده باشد.
خوردن زیاد این میوه ممکن است باعث نفخ، گاز معده و درد معده شود. بنابراین مصرف گیلاس در حد اعتدال توصیه می شود.
گونه های شیرین تر گیلاس دارای غلظت بیشتری از قند طبیعی هستند. مصرف بیش از حد میوه احتمالا سطح قند خون را بالا می برد. بنابراین توصیه می شود زنان مبتلا به دیابت بارداری از مصرف این میوه پرهیز کنند.
خوردن مقادیر زیاد گیلاس خشک، شیرین شده می تواند باعث افزایش وزن در زنان باردار شود. بنابراین مراقب مقدار مصرف خود باشید و از خوردن بیش از حد آنها خودداری کنید یا اصلاً آنها را نخورید.

سبد گیلاس

آیا خوردن آلبالو خشک در بارداری بی خطر است؟

آلبالوهای خشک را با سولفیت می‌پوشانند تا نگهداری شوند. بنابراین، ممکن است باعث التهاب در زنان باردار شود که به سولفیت ها حساسیت دارند. بهتر است در دوران بارداری از میوه های طبیعی استفاده کنید.

 

نظرات غیرفعال شده است.