خشکی پوست در بارداری

خشکی پوست در بارداری

خشکی پوست زنان باردار در دوران بارداری رایج است. تغییرات هورمونی باعث می شود که پوست شما خاصیت ارتجاعی و رطوبت خود را از دست بدهد، زیرا آن را کشیده و سفت می کند تا شکم در حال رشد را در خود جای دهد. این می تواند منجر به پوسته پوسته شدن پوست، خارش یا علائم دیگر شود که اغلب با خشکی پوست همراه است. برای رفع خشکی پوست در بارداری تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

موارد خشکی پوست در بارداری

پوست شما در دوران بارداری دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. علائم کشش روی شکم شما شروع به ایجاد می کند. افزایش تولید خون باعث می شود پوست شما شروع به درخشش کند. ترشح بیش از حد روغن ممکن است باعث جوش و آکنه شود. و همچنین ممکن است خشکی پوست را تجربه کنید.

اکثر زنان در ناحیه شکم پوست خشک و خارش دار را تجربه می کنند. اما برخی از زنان باردار نیز در نواحی زیر احساس خارش می کنند:

ران
سینه ها
بازوها
در طول سه ماهه سوم، برخی از زنان باردار ممکن است برجستگی های قرمز خارش دار روی شکم خود ایجاد کنند.

هر گونه تغییر پوستی جدیدی که با خارش مشاهده می شود باید توسط پزشک شما ارزیابی شود. اگر متوجه ضایعاتی مانند برجستگی های قرمز روی شکم یا اطراف ناف خود شدید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. آنها ممکن است بتوانند شما را با یک کرم موضعی برای کمک به تسکین خارش و تحریک درمان کنند.

بیشتر بدانید: علائم کمبود ویتامین ب 12 در زنان

پوست خشک فرد باردار

آیا باید نگران پوست خشکم باشم؟

به دلیل تغییر سطح استروژن، مقداری خارش (به ویژه در کف دست) طبیعی است. اما در صورت بروز خارش شدید در دست و پا به پزشک مراجعه کنید. همچنین مراقب علائمی باشید که عبارتند از:

ادرار تیره
خستگی
از دست دادن اشتها
افسردگی
مدفوع رنگ روشن
اینها ممکن است علائم کلستاز داخل کبدی بارداری (ICP) باشند. ICP یک اختلال کبدی مرتبط با بارداری است که بر جریان طبیعی صفرا تأثیر می گذارد. می تواند برای کودک شما خطرناک باشد و منجر به مرده زایی یا زایمان زودرس شود.

هورمون های بارداری عملکرد کیسه صفرا را تغییر می دهند و باعث کاهش یا توقف جریان صفرا می شوند. این می تواند منجر به تجمع اسید صفراوی شود که در خون می ریزد. طبق گزارش بنیاد کبد آمریکا، ICP به ازای هر 1000 حاملگی در ایالات متحده، یک تا دو بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد. کلستاز معمولاً طی چند روز پس از زایمان از بین می رود.

درمان های طبیعی برای خشکی پوست در بارداری

پوست شما در دوران بارداری دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. علائم کشش روی شکم شما شروع به ایجاد می کند. افزایش تولید خون باعث می شود پوست شما شروع به درخشش کند. ترشح بیش از حد روغن ممکن است باعث جوش و آکنه شود. و همچنین ممکن است خشکی پوست را تجربه کنید.

بیشتر بدانید: درمان افتادگی صورت بعد از لاغری

پوست خشک و مضرات آن

اگر پوست خشکی دارید، در اینجا چند درمان طبیعی وجود دارد که به پوست شما کمک می کند تا آبرسانی کند.

1- از روغن های طبیعی برای چرب کردن پوست خود استفاده کنید.

روغن زیتون و روغن نارگیل رطوبت شدیدی به پوست می دهند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. شما فقط به چند قطره نیاز دارید که روی پوست خود بمالید تا روغن ها اثر کنند. سعی کنید روی پوست مرطوب بمالید تا احساس چربی نکنید.

کره شی و [لینک وابسته: کره کاکائو نیز جایگزین های طبیعی عالی برای مرطوب کننده های داروخانه ها هستند. اگرچه کره کاکائو خوراکی است، اما باید از خوردن هر محصولی که برای استفاده موضعی طراحی شده است خودداری کنید.

2- از شوینده های مناسب پوست خود استفاده کنید.

از شوینده‌های بدن و صابون‌هایی که حاوی الکل، عطرها یا رنگ‌های تند هستند که می‌توانند برای پوست تحریک‌کننده باشند، خودداری کنید. در عوض، سعی کنید 1 قسمت سرکه سیب را با 2 قسمت آب مخلوط کنید تا یک پاک کننده طبیعی داشته باشید که می تواند سطح pH پوست شما را بازگرداند و خشکی پوست را تسکین دهد.

همچنین می توانید روغن نارگیل مرطوب کننده، عسل خام و صابون مایع  را برای تهیه صابون حمام خانگی مخلوط کنید. این کار باعث می شود پوست شما صاف تر از همیشه شود. اما در مورد میزان درخواست خود زیاده روی نکنید. فقط به اندازه کافی برای از بین بردن کثیفی و روغن استفاده کنید. شما هرگز نمی خواهید پوست خود را با محصول بیش از حد سنگین کنید.

پوست خشک

3-ماست را امتحان کنید

ماست سرشار از اسید لاکتیک و پروتئین است. آنها به سم زدایی و آبرسانی پوست شما کمک می کنند. آنها همچنین به حذف سلول های مرده پوست، سفت شدن منافذ پوست و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می کنند و شما را جوان تر نشان می دهند.

یک لایه نازک از ماست ساده را با نوک انگشتان خود روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید دو یا سه دقیقه بماند. با آب گرم تمیز کنید و با حوله خشک کنید.

4-حمام شیر بگیرید

حمام شیر یکی دیگر از محلول های لبنی است که می تواند پوست خشک را تسکین دهد. مانند ماست، اسید لاکتیک طبیعی موجود در شیر می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوست را آبرسانی کند.

برای تهیه یک حمام شیر خانگی، 2 فنجان شیر خشک کامل، 1/2 فنجان نشاسته ذرت و 1/2 فنجان جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. کل مخلوط را در آب حمام بریزید. اگر گیاهخوار هستید، می توانید به جای آن از برنج، سویا یا شیر نارگیل استفاده کنید.

توجه کنید مدت ماندن شما در حمام نباید بیشتر از ده دقیقه باشد.

5-زمان دوش گرفتن خود را محدود کنید

همچنین، گذراندن زمان زیاد در دوش آب گرم می تواند پوست شما را خشک کند. آب داغ می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد. سعی کنید فقط از آب گرم استفاده کنید و زمان خود را برای حفظ رطوبت پوست خود محدود کنید.

نظرات غیرفعال شده است.