مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس تزریقاتی است که روشی برای جلوگیری از حرکت عضله است. اغلب برای صاف کردن چین و چروک های صورت استفاده می شود. روش تزریق بوتاکس همچنین برای درمان اسپاسم گردن، تعریق، مثانه بیش فعال، تنبلی چشم، درمان میگرن و سایر بیماری ها استفاده می شوند. مراقبت بعد از بوتاکس در افزایش ماندگاری نتایج و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی بسیار موثر است.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس از نوعی سم تصفیه شده ی مواد غذایی تولید می شود، که اگر تحت نظارت پزشک و مقدار تعیین شده مصرف شود مشکلی برای بدن و سلامتی ایجاد نمی کند. بنابراین لازم است بوتاکس را حتما در مراکز معتبر پزشکی و کلینیکی و زیر نظر پزشک متخصص تزریق کنید تا مشکلات احتمالی آن به حداقل ممکن برسد.

بوتاکس با جلوگیری از حرکت عضلات در نواحی خاص مانند پیشانی از بروز چین و چروک یا پیشرفت و عمیق شدن چروک در این نواحی جلوگیری می کند.

در واقع تزریق بوتاکس سیگنال‌های شیمیایی خاصی را از اعصاب که باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شوند، مسدود می‌کند. رایج ترین کاربرد این تزریق ها شل کردن ماهیچه های صورت است که باعث ایجاد خطوط اخم و سایر چین و چروک های صورت می شود.

مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس به افزایش ماندگاری بوتاکس و جلوگیری از انتشار آن به نواحی غیرضروری از صورت و بدن کمک می کند. تا قبل از جذب بوتاکس توسط ماهیچه و ارائه عملکرد آن بهتر است این مراقبت ها را رعایت کنید تا ماده به نواحی دیگر بدن شما انتشار پیدا نکند و اثرات در نواحی دیگر نگذارد.

مواردی که سبب پخش شدن بوتاکس می شوند و باید از انجام آن ها بعد از بوتاکس اجتناب کنید شامل:

  • به مدت 24 ساعت نواحی تحت درمان را مالش یا ماساژ ندهید.
  • تا 2 تا 4 ساعت پس از تزریق دراز نکشید.
  • به مدت یک شبانه روز بعد از تزریق بوتاکس سر خود را پایین نیندازید
  • حداقل به مدت دو شب بعد از تزریق بوتاکس پیشانی روی صورت نخوابید و حتما طاق باز بخوابید.

زیبایی بعد از بوتاکس

مواردی که سبب کاهش اثرات تزریق می شوند و مهم است که به عنوان مراقبت بعد از بوتاکس جدی بگیرید.

  • به مدت 24 ساعت از انجام فعالیت ورزشی شدید خودداری کنید، زیرا این فعالیت ها سبب افزایش جریان خون و کاهش اثرات بوتاکس می شوند.
  • از محصولات مراقبت از پوست خود به مدت 24 ساعت استفاده نکنید، این محصولات ممکن است پوست شما را تحریک کنند یا اثرات بوتاکس تان را کاهش دهند.
  • از مصرف الکل و دخانیات اجتناب کنید، زیرا این موارد سبب افزایش جریان خون و ایجاد تاخیر در بهبودی شما می گذارند.
  • گرمای زیاد شامل سونا، حمام، یا قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید می تواند اثرات بوتاکس را کاهش دهد و منجر به بروز کبودی و مشکلات شود.
  • اگر علائم خاصی چون افتادگی پلک یا بی حسی غیر طبیعی در نواحی از صورت خود داشتید حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

بوتاکس درمانی چیست؟

تزریق بوتاکس همچنین برای کاهش علائم برخی از بیماری ها استفاده می شود. از جمله مشکلاتی که با بوتاکس قابل کنترل هستند شامل:

سپاسم گردن

در این وضعیت دردناک، عضلات گردن به شکلی کنترل نشده منقبض می شوند. این باعث می شود که سر بپیچد یا به یک موقعیت ناراحت کننده تبدیل شود. این بیماری همچنین دیستونی گردنی نامیده می شود.
سایر اسپاسم های عضلانی فلج مغزی و سایر شرایط سیستم عصبی می تواند باعث کشش اندام ها به سمت مرکز بدن شود. اسپاسم عضلانی نیز می تواند باعث انقباض چشم شود.

تنبلی چشم

شایع ترین علت تنبلی چشم، عدم تعادل در ماهیچه هایی است که برای حرکت چشم استفاده می شود. تنبلی چشم را چشم های ضربدری یا چشم های نامرتب نیز می نامند.

تعریق

بوتاکس ممکن است برای شرایطی استفاده شود که در آن افراد حتی زمانی که گرم نیستند یا زیاد عرق نمی کنند، زیاد عرق می کنند. به آن تعریق بیش از حد یا هیپرهیدروزیس می گویند.

بوتاکس برای جلوگیری از تعریق

میگرن

تزریق بوتاکس ممکن است به کاهش دفعات ابتلا به میگرن کمک کند. این درمان عمدتا برای افرادی که 15 روز یا بیشتر در ماه سردرد دارند استفاده می شود. هنگامی که شما اغلب دچار سردردهای شدید می شوید، این وضعیت میگرن مزمن نامیده می شود. برای حفظ فواید، تقریباً هر سه ماه یکبار نیاز به درمان است.

مشکلات مثانه

تزریق بوتاکس همچنین می تواند به کاهش بی اختیاری ادرار ناشی از مثانه بیش فعال کمک کند.

روش انجام تزریق بوتاکس

اکثر افراد در طول تزریق درد زیادی احساس نمی کنند، زیرا سوزن هایی که برای تزریق استفاده می شوند بسیار ظریف هستند. بطور معمول قبل از انجام تزریق بوتاکس ناحیه ی تزریق با پماد بی حسی، بی حس می شود تا شما دردی را حس نکنید.

زمان انجام فرایند بسیار کوتاه هست و اغلب برای اثربخشی بیشتر تزریق در چندین ناحیه ی مجزا انجام می گیرد.

برای افزایش اثربخشی تزریق و بیشترین تاثیرات مهم است که مراقبت بعد از بوتاکس را جدی بگیرید.

نظرات غیرفعال شده است.