علت کدری پوست

علت کدری پوست

آیا پوست شما فاقد درخشندگی است یا ظاهری غیرشفاف دارد؟ اگر پوست شما کدر به نظر می رسد، مهم است که علت کدری پوست خود را بدانید. وقتی علت روشن شود شما میتوانید به راحتی به روشی برای درخشش صورت برسید

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به مواردی که می‌تواند باعث تیرگی پوست شما شود، می اندازیم و راهکارهای موثری را برای درمان تیرگی پوست بیان می کنیم با ما همراه باشید.

علت کدری پوست صورت چیست؟

پوست شما بزرگترین اندام بدن شماست. بنابراین، لزوم بررسی و توجه به آن مهم است. در اینجا ما مهمترین علت کدری پوست صورت را بررسی می کنیم.

1-کم آبی بدن

اگر به اندازه کافی آب نمی نوشید، احتمالاً ظاهر پوست شما را تحت تأثیر قرار می دهد. در واقع، ارتباط قوی بین نوشیدن آب کافی و داشتن پوست سالم وجود دارد.

نوشیدن مقدار زیادی آب به افزایش هیدراتاسیون از زیر سطح پوست کمک می کند. همچنین، استفاده از یک سرم آبرسان صورت می تواند به جذب رطوبت در لایه های بالایی پوست شما کمک کند.

کم آبی پوست و کدری

2-کمبود مرطوب کننده

کم مصرف کردن مرطوب کننده، به خصوص اگر پوست شما خشک است، می تواند بر سلامت و شادابی پوست شما تأثیر بگذارد. استفاده از مرطوب کننده دو بار در روز می تواند به آبرسانی پوست و محافظت از لایه رویی ظریف کمک کند.

3- عدم لایه برداری مناسب پوست

پوست شما به طور طبیعی سلول های مرده را به طور منظم می ریزد تا راه را برای سلول های جدید باز کند. اما گاهی اوقات سلول های مرده آنطور که باید ریزش نمی کنند. در عوض، سطح پوست شما را می پوشانند. این موضوع می تواند منجر به پوستی خشک، کدر، پوسته پوسته و تکه تکه شدن پوست شود.

4-خشکی

پوست خشک می تواند به سرعت ظاهری کدر و بی روح به خود بگیرد. این امر به ویژه در ماه های زمستان، زمانی که هوا سرد و خشک است، یا اگر در آب و هوای با رطوبت بسیار کم زندگی می کنید، صادق است.

5- استعمال دخانیات

سیگار یک عامل محیطی مهم در پیری زودرس پوست است. سیگار می‌تواند تولید کلاژن را مختل کند و الیاف الاستیک و بافت همبند پوست را تخریب کند. همچنین می تواند استرس اکسیداتیو را در سلول های پوست شما افزایش دهد. همه اینها می تواند روند پیری را تسریع کند و به ظاهری کدر پوست بینجامد.

6- افزایش سن

پیری پوست هم مانند پیری بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. در حالی که نمی توانید روند پیری را کنترل کنید، می توانید یک روال مراقبت از پوست را اتخاذ کنید که به پوست شما کمک می کند تا تغذیه و هیدراتاسیون مورد نیاز برای سالم ماندن و شادابی را تامین کند.

روش های رفع کدری پوست

 از آب داغ اجتناب کنید

آب داغ می تواند روغن های طبیعی پوست شما را از بین ببرد، که این عامل می تواند باعث خشکی و تحریک شود. همچنین  آب داغ باعث گشاد شدن عروق سطحی شود که در قرمز شدن موقت پوست نقش دارد.

در عوض، هنگام تمیز کردن صورت از آب ولرم استفاده کنید. همچنین یک پاک کننده مرطوب کننده با موادی مانند روغن نارگیل، کره شی یا روغن بادام برای کمک به حفظ رطوبت انتخاب کنید.

لایه برداری را جدی بگیرید

لایه برداری منظم کلیدی برای داشتن پوستی درخشان است. هنگامی که سلول های مرده پوست در لایه های بیرونی پوست شما جمع می شود، می تواند باعث شود که پوست شما کدر، خشک و پوسته پوسته به نظر برسد و حتی می تواند منافذ شما را مسدود کند. لایه برداری منظم می تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

لایه برداری همچنین به صاف و صیقلی شدن پوست شما کمک می کند، ظاهر خطوط ریز را کاهش می دهد و بافت پوست شما را صاف می کند.

لایه‌برداری به حجیم شدن پوست کمک میکند و آن را جوان تر، صاف تر و سالم تر نشان میدهد. با گذشت زمان، لایه برداری منظم می تواند گردش سلولی را افزایش داده و تولید کلاژن را تحریک کند.

روش های لایه برداری

یکی از موثرترین روش های لایه برداری، لایه برداری های کلینیکی هستند که به طور موثرتری اقدام به حذف سلولهای مرده ی پوست شما می کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله ی  لایه برداری پوست و روش های آن را مطالعه کنید.

روش های لایه برداری پوست

استفاده از سرم های پوستی

سرم های صورت حاوی غلظت بالایی از مواد هستند که به روشن شدن پوست، افزایش هیدراتاسیون و کاهش علائم پیری کمک می کنند.

از آنجایی که سرم‌ها به سرعت جذب پوست می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را یک یا دو بار در روز پس از پاک‌سازی استفاده کنید. موثرترین سرم های پوستی شامل:

  • ویتامین سی
  • ویتامین B3 (نیاسین آمید)
  • اسید فرولیک
  • رزوراترول

این مواد دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی هستند که می تواند به جلوگیری و خنثی کردن آسیب رادیکال های آزاد تخریب کننده کلاژن کمک کند. ویتامین C همچنین به محو شدن هایپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره کمک می کند و به مرور زمان ظاهری صاف تر به پوست شما می بخشد.

یکی دیگر از عناصر کلیدی که باید به دنبال آن باشید اسید هیالورونیک است که به طور موقت آب را در لایه های سطحی پوست شما نگه می دارد و به هیدراته ماندن پوست کمک می کند.

استفاده از ماسک های خانگی

درمان هفتگی ماسک صورت یکی دیگر از ابزارهای عالی برای درخشندگی پوست است.

به دنبال ماسک هایی باشید که حاوی:

  • آنتی اکسیدان ها
  • اسید هیالورونیک
  • کره شی
  • سایر مواد آبرسان و روشن کننده

به طور کلی، شما می توانید 1 تا 3 بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید، اما این بستگی به محصول و نوع پوست شما دارد.

قبل از استفاده از ماسک صورت روی پوست خود، دستورالعمل ها را حتما بخوانید.

افزایش استفاده از مرطوب کننده

مرطوب کردن دو بار در روز با محصول مناسب می تواند به حفظ سلامت پوست شما و درمان انواع درماتیت کمک کند. مزایای استفاده منظم از مرطوب کننده روی صورت شامل موارد زیر است:

  • مرطوب کننده می تواند سد پوستی را ترمیم و محافظت کند. نکته: در ترکیبات به دنبال سرامید باشید.
  • می تواند آب را به داخل اپیدرم بکشد تا به حجیم شدن پوست کمک کند. نکته: به دنبال اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشید.
  • می تواند از از دست دادن رطوبت جلوگیری کند. نکته: به دنبال دایمتیکون و پترولاتوم باشید.

 رشد کلاژن را با یک رتینوئید تحریک کنید

رتینوئیدها، که مشتقات ویتامین A هستند، از نظر علمی نشان داده اند که رشد کلاژن را تحریک می کنند و گردش سلولی پوست را عادی می کنند. رتینوئیدها به لایه برداری سلول های قدیمی پوست کمک می کنند و سلول های جدید و تازه پوست را به سطح می آورند. آنها همچنین لایه بالایی سلول ها را صاف و نازک می کنند. در نهایت پوست را شفاف می کنند.

نظرات غیرفعال شده است.