درمان قطعی منافذ باز پوست

درمان قطعی منافذ باز پوست

پوست شما پوشیده از منافذ است. این سوراخ های کوچک همه جای پوست از جمله: صورت، بازوها، پاها و هر جای دیگری از بدن شما هستند. منافذ یک عملکرد مهم را انجام می دهند. آنها اجازه می دهند عرق و روغن از طریق پوست شما خارج شود، شما را خنک می کند و پوست شما را سالم نگه می دارد.

با وجود اینکه فعالیت منافذ در پوست اهمیت دارد اما وقتی بزرگ شوند، برای ما خوشایند نیستند به خصوص زمانی که در قسمت هایی از بدن که بیشتر دیده می شوند، مانند بینی و پیشانی ظاهر شوند.

اگر به دنبال درمان قطعی منافذ باز پوست خود هستید باید بدانید که راه هایی وجود دارد که باعث می شود ظاهر منافذ باز صورت کوچکتر و طبیعی تر بنظر برسد با ما همراه باشید تا این روش ها را یاد بگیرید.

منافذ باز پوست چیست؟

منافذ به پوست شما اجازه تنفس می دهد. هر منافذ حاوی یک فولیکول مو و غدد چربی است. این غدد سبوم تولید می کنند که پوست شما را هیدراته و مرطوب نگه می دارد. همچنین مسئول صاف شدن ظاهر پوست شما هستند. بنابراین به طور کلی منافذ برای پوست شما مفیدند. این منافذ وقتی مشکل ساز خواهند بود که منبسط یا بیش از اندازه باز شوند.

انواع منافذ پوستی

بطور کلی سه نوع منافذ پوستی وجود دارد:

1. منافذ O شکل
اینها احتمالاً در منطقه T شما دیده می شوند. آنها گرد شکل هستند. اگر مستعد آکنه هستید یا پوست چرب دارید، این نوع منافذ بزرگ ظاهر می شوند.

2. منافذ U شکل
خشکی پوست علت این نوع منافذ است.

3. منافذ Y شکل
با افزایش سن، تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد. این می تواند به منافذ شما شکل قطره آب بدهد که به منافذ Y شکل نیز معروف است. آنها تمایل دارند روی گونه ها ظاهر شوند.

روش های درمان قطعی منافذ باز پوست

1. تا دو بار در روز  صورت خود را با پاک کننده ها بشویید

پوستی که اغلب چرب است یا دارای منافذ بسته است، با استفاده از پاک کننده ها بهبود پیدا می کند. استفاده از یک پاک کننده می تواند برخی از علائم آکنه را به حداقل برساند و منافذ شما را پاک نگه دارد.

با استفاده از یک پاک کننده ملایم شروع کنید. به دنبال برچسبی باشید که نشان دهد، که محصول برای افرادی با پوست معمولی تا چرب ساخته شده است.

بهتر است یک بار در صبح و یک بار در عصر پوست خود را شستشو دهید. شستن بیشتر می تواند پوست را تحریک کند و برای شما مفید نباشد.

منافذ باز روی بینی

2. از محصولات مبتنی بر آب یا ژل استفاده کنید

وقتی صحبت از پاک کننده ها می شود، محصولات مبتنی بر ژل نیز گزینه خوبی هستند. آنها به پاکسازی روغن از منافذ کمک می کنند و ظاهر آنها را کاهش می دهند. آنها به ویژه برای کسانی که پوست چرب دارند خوب عمل می کنند.

یکی از موادی که باید به دنبال آن باشید اسید گلیکولیک است. هر شب قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را بشویید، مراقب باشید که بیش از حد صورت خود را با پاک کننده نشویید. این ممکن است باعث خشک شدن پوست شما شود.

3. از محصولات حاوی روغن و الکل خودداری کنید

تمام تلاش خود را بکنید تا از پاک کننده های حاوی روغن یا الکل دوری کنید. روغن می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد جوش شود. الکل ممکن است باعث قرمزی و خشکی شود.

محصولاتی که به‌عنوان پاک‌کننده‌های مرطوب‌کننده به بازار عرضه می‌شوند، ممکن است مقداری چربی روی پوست شما را افزایش دهند، بنابراین اگر پوست چرب دارید، از آن‌ها دوری کنید.

4. هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید

هنگامی که پوست خود را مرطوب می کنید، سبوم یا چربی کمتری توسط پوست تولید می شود. بطور کلی پوست برای جبران خشکی خود سبوم تولید می کند که این سبوم عامل ایجاد منافذ باز و آکنه است.

یک مرطوب کننده بدون روغن انتخاب کنید و بعد از شستن و خشک کردن پوست خود از آن استفاده بمالید. این موضوع به روغن غدد چربی اجازه می دهد تا عمیق تر به پوست نفوذ کند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند.

5. از رتینوئیدهای موضعی استفاده کنید

محصولاتی با ترکیبات رتینوئید ظاهر منافذ شما را کاهش می دهد.

6.فقط از محصولات مراقبت از پوست و آرایش غیر کومدون زا استفاده کنید

کلمه “غیر کومدون زا” به این معنی است که این محصول منافذ شما را مسدود نمی کند. هنگامی که منافذ مسدود می شوند، منبسط می شوند، که می تواند منافذ شما را بیشتر به نظر برساند.

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، به دنبال یکی از اصطلاحات زیر در مورد هر چیزی که روی صورت خود می زنید، بگردید:

  • غیر کومدوژنیک
  • بدون روغن، بدون چربی
  • منافذ را مسدود نخواهد کرد

اگر یکی از این شرایط را نمی‌بینید، از محصول استفاده نکنید.

7.صورت خود را دو بار در روز تمیز کنید

منافذ مسدود شده یا پوست چرب می تواند منافذ را بزرگتر نشان دهد. تمیز کردن دو بار در روز می تواند منافذ را باز کند، از مسدود شدن منافذ جلوگیری کند و چربی را کاهش دهد. هنگام تمیز کردن صورت خود، باید:

از آب گرم استفاده کنید. آب داغ می تواند پوست شما را تحریک کند و باعث بزرگتر به نظر رسیدن منافذ شود.

به آرامی صورت خود را بشویید. اسکراب می تواند پوست شما را تحریک کرده و باعث التهاب شود. هنگامی که پوست ملتهب است، منافذ بیشتر قابل توجه هستند.

یک پاک کننده ملایم و غیر کومدون زا پیدا کنید.

منافذ باز روی صورت

8.از رتینول استفاده کنید

اگر پوست چرب، آکنه خفیف دارید، یا پوست شما نسبت به گذشته سفت تر به نظر می رسد، منافذ پوست بزرگتر به نظر می رسند. استفاده از یک محصول مراقبت از پوست با رتینول به شما کمک میکند. برای بهترین نتیجه، محصول را قبل از رفتن به رختخواب بمالید.

اگر این نوع محصولات مراقبت از پوست باعث تحریک پوست شما می شود. می توانید بعد از شستن صورت خود 30 دقیقه صبر کنید سپس از محصول روی پوست خود استفاده کنید.

درمان قطعی منافذ باز پوست با روش های کلینیکی

1. لایه برداری شیمیایی

متخصص پوست ممکن است بر اساس نوع پوست و میزان عمیق و بزرگ بودن منافذ پوست، لایه برداری شیمیایی را برای شما توصیه کند.

اگر منافذ بزرگ شما نتیجه پوست چرب است، لایه برداری با اسید هیالورونیک توصیه می شود. این لایه بردارها به عنوان لایه بردار عمل می کنند. آنها روند لایه برداری را تسریع می کنند و خاصیت ارتجاعی را بهبود می بخشند.

2. میکرونیدلینگ

در این فرآیند از سوزن های ریز برای تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده می شود. بافت را بهبود می بخشد و پوست را محکم می کند. می توان از میکرونیدلینگ برای سفت کردن منافذ بزرگ استفاده کرد.

مانند هر روش دیگری که در مطب انجام می شود، میکرونیدلینگ نیز مجموعه ای از عوارض جانبی خاص خود را دارد.

اینها شامل تورم موقت، قرمزی و خونریزی است.

3. لایه برداری با لیزر

لیزر درمانی خاصی به کاهش اندازه منافذ کمک می کند. لیزر درمانی پوست را جوان می کند و در نتیجه بافتی صاف و یکنواخت ایجاد می کند.

قبل از رفتن به لیزر درمانی، با متخصص پوست خود صحبت کنید. او آن را بر اساس نوع پوست و سابقه پزشکی شما توصیه می کند.

نظرات غیرفعال شده است.