خواص کنجد برای کودکان

خواص کنجد برای کودکان

دانه های کنجد فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال، کنجد در برابر بیماری قلبی، دیابت و آرتریت مفید است. کودکان در سنین رشد به مواد مغذی بیشتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند. بنابراین مهم است که از کنجد که ترکیب غنی از کلسیم است در سنین رشد برای کودکان استفاده شود. خواص کنجد برای کودکان فقط شامل کلسیم نیست با ما همراه باشید تا به بررسی سایر خواص سلامتی کنجد برای کودکان بپردازیم.

کنجد چیست؟

کنجد یکی از قدیمی ترین دانه های روغنی جهان است. دانه‌های کنجد دانه‌های ریز و غنی از روغن هستند که در غلاف‌های گیاه رشد می‌کنند. هزاران سال است که از آنها در طب استفاده می شود. طعمی غنی و آجیلی دارد که آن را به یک جزء محبوب در غذاهای سراسر جهان تبدیل می کند.

کنجد محصولی است که برای روغن موجود در دانه آن کشت می شود. در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی یافت می شود. در مقایسه با محصولات مشابه، مانند بادام زمینی، سویا و کلزا، دانه های کنجد بیشترین روغن را دارند. دانه های کنجد نیز منبع غنی پروتئین، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

دانه های کنجد دارای چندین مزیت برای سلامتی هستند و از دیرباز در بسیاری از فرهنگ ها جزء اصلی بوده اند. دانه ها سرشار از روغن هستند و همچنین طعم مطبوعی دارند. همچنین دارای خواص درمانی و توانایی مبارزه با برخی بیماری ها مانند اختلالات متابولیک و بیماری های التهابی و عفونی است.

در اینجا فواید سلامتی و خواص کنجد برای کودکان را بررسی می کنیم.

بیشتر بدانید: درمان واریس پا

کنجد

خواص کنجد برای کودکان چیست؟

سرشار از کلسیم

دانه‌های کنجد آسیاب نشده یا بدون پوست دارای کلسیم بالایی هستند. این دانه ها حاوی 60 میلی گرم کلسیم در هر 100 گرم هستند. هر مادری آرزو دارد فرزندش سالم و قوی رشد کند. کلسیم در سالهای رشد کودکان بسیار مهم است. بنابراین، گنجاندن دانه‌های کنجد در رژیم غذایی منظم فرزندتان به استخوان‌سازی و سلامت عمومی استخوان او کمک می‌کند.

پر انرژی

اگر چه دانه های کنجد کوچک هستند، اما انرژی زیادی دارند. 100 گرم دانه کنجد حاوی 573 کالری است که مقدار قابل توجهی است. وقتی یک میان وعده کوچک با دانه کنجد را ناهار فرزندتان قرار میدهید، مطمئن می شوید که او انرژی کافی برای روز را دارد.

منبع چربی غیر اشباع

دانه های کنجد منبع خوبی از چربی های غیر اشباع هستند. چربی ها تقریباً 61 درصد از دانه های کنجد را تشکیل می دهند. این نه تنها برای فرزند شما، بلکه برای همه اعضای خانواده بزرگسال شما، از جمله خودتان نیز مفید است. بنابراین، دانه های کنجد را در رژیم غذایی کل خانواده خود بگنجانید، نه فقط در رژیم غذایی فرزندتان.

زخم را سریع تر بهبود می بخشد

کودکان در حین بازی اغلب آسیب می بینند. برای کمک به بهبود سریع تر زخم ها، کنجد را در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید. این دانه ها حاوی سزامول است که یک جزء آنتی اکسیدانی است که به بهبود زخم ها کمک می کند.

مراقبت های دندانی

کنجد می تواند بخشی از مراقبت از دندان نیز باشد زیرا این دانه ها سرشار از کلسیم هستند. دادن دانه کنجد به کودک شما به سلامت کلی دندان آنها کمک می کند.

اثرات جانبی

کنجد زمانی که از راه خوراکی در مقادیری که معمولاً در غذا یافت می شود مصرف شود، احتمالاً بی خطر است.

روش مصرف کنجد برای کودکان

برای اینکه کودک شما بهتر کنجد را بخورد می توانید توپ کنجدی برای او درست کنید. دستور آماده کردن توپ کنجدی در زیر آمده است:

  • دانه های کنجد
  • شکر یا عسل
  • بادام زمینی

روش آماده کردن

دانه های کنجد یک شب خیس کنید، قبل از خیس کردن آن ها را پاک کرده و کاملا بشورید. بعد از خیساندن سپس آن را خشک می کنند تا رطوبت به طور کامل از بین برود. پس از خشک شدن، آن‌ها را با شعله ملایم تفت می‌دهند تا زمانی که بپزند و عطر ملایمی در محیط پخش شود.
بادام زمینی را می توانید به صورت آسیاب شده یا کره ی بادام زمینی استفاده کنید. هنگامی که از کره بادام زمینی استفاده می کنید نیازی به افزودن شکر ندارید.

پودر آسیاب شده بادام زمینی یا کره بادام زمینی با مقدار مورد نیاز شربت نعناع مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و بتوانید آنها را به شکل توپ های دایره ای درآورد.

توپ کنجدی

اینه توپ های خوشمزه اکنون آماده سرو هستند و در دهان ذوب می شوند.

فواید سلامتی:

  • فشار خون را تنظیم کرد
  • رشد استخوان را تحریک می کند
  • منبع خوب ویتامین B
  • سرشار از فیبر، مواد معدنی، چربی های سالم و آنتی اکسیدان است

نظرات غیرفعال شده است.