بهترین زمان خوردن امگا 3

بهترین زمان خوردن امگا 3

روغن ماهی یا مکمل اسید چرب امگا 3 فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.  مطالعات نشان می‌دهد که امگا 3 می‌تواند به کاهش التهاب، بهبود سلامت قلب، محافظت از عملکرد مغز و ارتقای سلامت کمک کند. اگر بهترین زمان خوردن امگا 3 را بدانید، این عامل به اثربخشی بیشتر قرص و جلوگیری از عوارض جانبی آن کمک می کند. در این مقاله قصد داریم بهترین زمان مصرف این مکمل پرفایده را به شما بگوییم.

زمان خوردن امگا 3

اگر بیماری یا مشکل خاصی ندارید، می توانید مکمل امگا 3 را در هر زمانی از روز مصرف کنید، بسته به اینکه چه زمانی برای شما بهتر عمل می کند. اکثر تحقیقات نشان می دهد که مزایای بالقوه مکمل امگا 3 فوری نیست، بلکه با استفاده طولانی مدت اثرات سلامتی آن ایجاد می شود.

مصرف روغن ماهی طی چند هفته، ماه یا حتی سال ها می تواند سطح اسیدهای چرب امگا 3 را در خون افزایش دهد.

با این حال، تنظیم زمان مصرف مکمل می تواند به جلوگیری از برخی از عوارض جانبی مرتبط با زمان خوردن امگا 3 کمک کند.

به عنوان مثال، رفلاکس اسید یکی از شایع ترین عوارض جانبی مرتبط با مصرف این مکمل است. در حالی که این موضوع می تواند به دلیل محتوای چربی روغن ماهی باشد.

در این حالت روغن بلعیده شده شناور در بالای محتویات معده قرار می گیرد، این روغن شناور احتمالا به بروز رفلاکس اسید معده کمک می کند.

تقسیم امگا 3 به دو دوز کوچکتر و مصرف آن در صبح و شب یک استراتژی موثر است که می تواند به جلوگیری از رفلاکس اسید و سوء هاضمه کمک کند.

آیا باید مکمل امگا 3 را همراه غذا خورد؟

صرف نظر از زمانی که مکمل امگا 3 را مصرف می کنید، مهم است که آن را در کنار غذا مصرف کنید تا جذب آن در بدن به حداکثر برسد. به طور خاص، مصرف روغن ماهی با یک منبع خوب چربی می تواند ، زمینه جذب امگا 3 را افزایش داده و اثربخشی آنها را بیشتر کند.

علاوه بر این، مصرف روغن ماهی همراه با غذا ممکن است برخی از عوارض جانبی مرتبط با مکمل را کاهش دهد.

به عنوان مثال، مصرف روغن ماهی بلافاصله بعد از غذا می تواند خطر رفلاکس اسید و سوء هاضمه را کاهش دهد.

اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، برخی از کاربران همچنین گزارش می دهند که مصرف روغن ماهی با غذا می تواند از سایر عوارض جانبی رایج مانند اسهال، آروغ زدن و حالت تهوع جلوگیری کند.

زمان خوردن امگا 3 خود را پیدا کنید

یافتن زمانی مناسب برای شما و مصرف مداوم مکمل امگا 3 ، کلیدی برای به حداکثر رساندن مزایای بالقوه آن است. برای برخی، مصرف آن اول صبح همراه با صبحانه ساده ترین راه برای اطمینان از دریافت دوز روزانه است.

در همین حال، دیگران ممکن است متوجه شوند که مصرف مکمل امگا 3 با ناهار یا درست قبل از خواب برای آنها بهتر است. به همین دلیل، بهتر است آنچه برای شما مفید است را بیابید و یک روال منظم برای مصرف روزانه داشته باشید تا اثربخشی آن حداکثر شود. شما همچنین می توانید از مواد غذایی حاوی امگا 3 برای تامین میزان امگا 3 مورد نیاز بدن خود استفاده کنید.

بیشتر بدانید: علت چرب شدن پوست صورت

مواد غذایی حاوی امگا 3

فواید سلامتی خوردن امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است از طرق مختلف بر سلامت انسان تأثیر مثبت داشته باشند.از جمله فواید سلامتی این مکمل شامل:

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، زوال عقل و سایر اختلالات عملکرد شناختی
  • بهبود سلامت نوزادان و افزایش اندکی وزن هنگام تولد
  • کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن، که باعث از دست دادن بینایی می شود
  • محافظت از سلامت قلب و کاهش سطح تری گلیسیرید
  • کاهش علائم آرتریت روماتوئید

با این حال، بهتر است امگا 3 را از منابع غذایی دریایی چون ماهی دریافت کنید تا مکمل ها. اگر به دنبال مصرف منظم مکمل امگا 3 هستید قبل از مصرف با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

تاثیرات مصرف امگا 3 با سلامت قلب

مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است به پیشگیری یا مدیریت شرایط قلبی عروقی کمک کند. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین به کاهش سطح تری گلیسیرید در خون و کاهش خطر مرگ قلبی عروقی کمک میکنند.

اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است اثرات ضد آریتمی نیز داشته باشند، به این معنی که به ضربان قلب فرد در یک الگوی منظم کمک می کنند. تأثیر اسیدهای چرب امگا 3 بر آریتمی ممکن است به طور قابل توجهی خطر آریتمی های بطنی کشنده را کاهش دهد.

با این حال مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است.

سلامت قلب و خوردن امگا 3

عوارض جانبی خوردن مکمل امگا 3

عوارض جانبی مکمل امگا 3 معمولاً خفیف است و شامل:

  • طعم های ناخوشایند
  • بوی بد دهان
  • سردرد
  • سوزش سردل
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • عرق بدبو می شود.

علاوه بر این، مکمل های امگا 3 می توانند با داروهایی که بر لخته شدن خون تأثیر می گذارند، تداخل نامطلوب داشته باشند. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید قبل از مصرف مکمل امگا 3 با پزشک خود مشورت کنید.

نظرات غیرفعال شده است.