اصول مراقبت از پوست در تابستان

اصول مراقبت از پوست در تابستان

آب و هوای تابستان برای فعال تر شدن و رفتن به فضای باز عالی است. اما آفتاب اضافی می تواند برای پوست شما مضر باشد و نیاز به تغییراتی در روال مراقبت از پوست شما دارد. اینجاست که اصول مراقبت از پوست در تابستان اهمیت پیدا می کند. ما در این مقاله قصد داریم این اصول را بیان کنیم تا از آسیب های احتمالی پوست شما در این فصل جلوگیری کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اصول مراقبت از پوست در تابستان

1. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب شاید یکی از مهم‌ترین عادات مراقبت از پوست در تابستان است که می‌توانید در طول سال نیز از آن استفاده کنید. اما  اهمیت آن بیشتر در فصل تابستان است که زمان بیشتری را زیر نور خورشید می‌گذرانند. کرم ضد آفتاب نه تنها در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید که می تواند باعث سرطان پوست شود، از پوست شما محافظت می کند، بلکه از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک و همچنین لکه های پیری شود. این لکه ها به عنوان ملاسما نیز شناخته می شوند.

جالب است بدانید که شما در روزهای ابری نیز همچنان نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب دارید. زیرا تا 80 درصد از آن اشعه‌های تهاجمی UV هنوز می‌توانند در این روزها وجود داشته باشند.

نکاتی در مورد استفاده از ضد آفتاب

هزاران محصول ضد آفتاب در بازار وجود دارد و دانستن اینکه کدام نوع را انتخاب کنید می تواند گیج کننده باشد. استفاده از کرم ضد آفتابی بهتر است که دارای محافظت وسیع تری باشد، تا بتواند مراقبت از پوست در تابستان را برای شما ایجاد کند. (محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB) و SPF 30 یا بالاتر است که 97 درصد از اشعه های UVB خورشید را مسدود می کند (هیچ ضد آفتابی نمی تواند 100 درصد اشعه UVB را مسدود کند).

اگر قرار است داخل آب بروید، ضدآفتابی را انتخاب کنید که در برابر آب مقاوم باشد و ۱۵ دقیقه قبل از رفتن برای شنا از آن استفاده کنید، سپس بگذارید کرم ضد آفتاب قبل از شنا روی پوست خشک شود. اگر لباس شنا می پوشید و بیشتر پوست خود را در معرض آفتاب قرار می دهید، باید برای بدن خود نیز از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

2. لباس سبک و محافظ در برابر آفتاب بپوشید

دلایل خوبی برای انتخاب لباس های سبک و محافظ در برابر آفتاب در تابستان وجود دارد. اگر متوجه شدید که به ضد آفتاب حساس هستید و نمی توانید به راحتی از آن استفاده کنید، باید لباسی انتخاب کنید که بتواند از قسمت های مختلف بدن در معرض آفتاب محافظت کند. این بدان معناست که پارچه خود را با دقت انتخاب کنید بیشتر سعی کنید از لباس های با بافت نخ و گشاد استفاده کنید که عرق کردن سبب چسبیدن لباس به بدن و ایجاد آسیب ثانویه نشود.

نکات مهم در انتخاب لباس ضد آفتاب

لباس های تیره نسبت به رنگ های روشن سطح بیشتری از محافظت SPF را در مقابل خورشید دارند. برای مثال، یک پیراهن جین آستین بلند دارای SPF حدود 1700 در مقابل یک تی شرت سفید است که فقط SPF حدود 7 ارائه می دهد. لباس های خشک نیز محافظت بیشتری نسبت به لباس های خیس دارند.

کاهش زمان استفاده از لباس تنگ

اگر در طول تابستان مستعد بثورات پوستی، آکنه یا سایر بیماری‌های پوستی هستید، باید مدت زمانی را که با لباس‌های تنگ می‌گذرانید، مانند لباس‌های ورزشی که عرق را روی پوست می‌گیرند و می‌تواند باعث تحریک و جوش‌های پوستی شود، کاهش دهید.  لباس های نخی گشاد بهترین گزینه برای جلوگیری از تحریک، کهیر، جوش و موارد دیگر در ماه های تابستان است.

با تکینک های جوانسازی همین حالا جوان و زیباتر شوید

3. کلاه بپوشید

پوست سر شما نیز به محافظت در برابر نور خورشید نیاز دارد. در بیماران مبتلا به سرطان پوست که پوشش محافظتی مناسبی برای ناحیه سر خود نداشتند تقریبا 70 درصد تومورهای سرطانی در پوست سر ایجاد شده است. برای مراقبت از پوست در تابستان حتما پوشیدن کلاه را در الویت خود قرار دهید.

انتخاب نوع مناسب کلاه

کلاه های بیسبال و کلاه های حصیری محافظت کاملی را در برابر آفتاب دارند. اگر هنوز قصد دارید زمان زیادی را زیر نور آفتاب بگذرانید، کلاه نباید جایگزین ضد آفتاب شود، اما این یک راه خوب برای محافظت از پوست در تابستان و برای مراقبت بیشتز از صورت، سر و گردن شما است.

4. از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

تابستان بسته به آب و هوا و نوع پوست شما ممکن است، باید مرطوب کننده مناسب پوست را انتخاب و استفاده کنید. در ماه‌های خشک زمستان، بسیاری از مردم نیاز به افزودن مرطوب‌کننده به پوست خود دارند. با این حال، در ماه‌های گرم تابستان، ممکن است لازم باشد مرطوب‌کننده را کاهش دهید، بیشتر لایه‌برداری کنید و یا به سراغ مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر بروید.

نوع پوست خود را بشناسید

برای داشتن بیشترین مراقبت از پوست در تابستان، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. آیا طبیعی، خشک، روغنی یا ترکیبی است؟ آیا آکنه دارید؟ این به شما کمک می کند تا نوع نرم کننده یا آبرسان خود را تعیین کنید. انتخاب شما می تواند از سبک ترین تا سنگین ترین ژل، کرم یا پماد باشد. در انتخاب آبرسان مناسب باید بدانید که محصولاتی که حاوی موادی مانند سرامیدها و اسید هیالورونیک هستند، آبرسانی بیشتری دارند.

اگر در تابستان بیشتر عرق می‌کنید یا کرم ضد آفتاب بیشتری می زنید، بهتر است که مرطوب‌کننده‌ای با وزن سبک‌تر انتخاب کنید. تابستان همچنین فصل لایه برداری است – در زمستان، لایه برداری در واقع می تواند رطوبت ضروری پوست بویژه اگر خشک باشد را از بین ببرد. فصل تابستان فرصت خوبی است که به جوانسازی پوست خود برسید.

5. هیدراته بمانید

همه ما می دانیم که آب برای بدن ما بسیار مهم است . به طور متوسط ​​​​بدن بزرگسالان حدود 60٪ آب است. اما پوست شما از حدود 64 درصد آب تشکیل شده است، بنابراین به خصوص به کم آبی حساس است. برای مراقبت از پوست در تابستان باید بدانید که نوشیدن آب ضروری است.

کم آبی در تابستان به آسان  اتقاق  می افتد، زیرا هم دماهای بالاتر و هم افزایش فعالیت در فضای باز می توانند باعث تعریق بیشتر ما شوند.

بنابراین نوشیدن حداقل 8 لیوان آب را برای داشتن پوستی شفاف در برنامه ی روزانه خود قرار دهید تا اصول مراقبت از پوست در تابستان را رعایت کرده باشید.

آب کافی بنوشید

نظرات غیرفعال شده است.